Treningsmotivasjon 1



Her kommer noen tips alle kan dra nytte av:


1. Finn en treningsmåte som passer deg:

For at man skal kunne gjøre trening til noe kontinuerlig, og ikke noe du gjør 2 uker før sommeren så må man finne en måte å trene på som er morsom. 
Desverre er det slik at jo bedre trent du er,  jo morsommere er det. Da er det ikke "et sant helvette" å dra seg ned på gymmen lenger. Så skal du starte å trene, så ikke gi opp etter 2 dager siden det er så slitsomt.
Spinning er ikke morsomt første gang, men når man begynner å komme i form er det faktisk kjempegøy. Gi det en mnd før du avfeier det. Det gir deg flotte lår og rumpe, samt en stram mage. Ja, det er kjempeslitsomt men resultatene kommer! 
Et godt tips for å finne det som passer for deg kan være å bruke  2 til 3 uker på å prøve alle de forskjellige timene på treningsstudioet, jogge deg en tur eller prøve noe annet. Da har du trent masse forskjellig og funnet ut hva som passer og ikke. Variasjon er veldig viktig.

2. Ikke overdriv

Hvis du ikke er vant til å trene, så for all del ikke start å tren 6 dager i uken. Da gjør du det i 2 uker så er du dritt lei og gir deg. Begynn med 2 til 3 dager i uken. Og husk: Man har aldri "tid" man må ta seg tid.


3. Finn god musikk som får tankene bort fra slitet

Hvis du jogger i skogen, eller på mølla så kan ipoden være din beste venn. Last ned fengende musikk som får deg til å tenke på noe annet. da går alt så mye lettere. Du slipper å høre din egen pust og pes og du får en munter følelse i hele kroppen.

4. Bestem deg for treningsdager i starten av uken

Hvis du hver søndag skriver opp et program for hvilken dager du skal trene er det mye enklere å overholde dette i stede for å hver dag tenke "skal jeg trene i dag, mon tro?" Da er det eksremt enkelt å utsette det til i morgen. Men hvis du vet at jeg skal trene mandag, tirsdag og torsdag så overholder man det oftere. Kan være veldig greit å bestemme hvilken timer(på treningsstudio) man skal gå på, eller klokkeslett for joggeturen.

5. Gå selvom du er sliten

Selvom dagen har vært lang, og du er sliten så er trening fantastisk. Du har god samvittighet i ettertid.

6. Finn deg rollemodeller
Hvis du vil forbedre magemusklene eller få slankere ben, så søk på google.com etter damer/menn med fantastiske kropper. Da har du noe å arbeide mot. Man skal ikke se på en person med bra kropp som noe negativt, prøv heller å vinkl situasjonen til noe positivt og brukt det til å gi deg inspirasjon.

7. Finn en treningspartner
Og for all del, finn en som er litt mer motivert enn deg slik at personen drar deg med. Det verste som finns hvis du ikke er 100% motivert er at en person forteller deg at det er helt greit å sitte på sofaen å spise pottis i dag.

Har du noen andre tips?


Motivatoren...

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Motivasjon

Motivasjon

21, Oslo

Jeg er en jente på 21 år som studerer motivasjon, med denne bloggen ønsker jeg å motivere andre og meg selv til å nå mål som er satt. Jeg kommer til å fortelle litt om hva motivasjon er i fagspråket, dra inn egne erfaringer av hva som fører til motivasjon, samt dra inn DERES erfaringer. Send meg din historie: motivasjon1@gmail.com

Kategorier

Arkiv

hits