En god blanding av trening og mat :)

 


 

Motivasjon kan beskrives som de krefter som driver individet til handling.

Disse krefter er forårsaket av den spenning som oppstår som et resultat av et uoppfylt behov.

 




 

Motivasjon kan deles inn i 2 deler: Positiv og negativ motivasjon.

Positiv motivasjon dreier seg om motivasjon som er forårsaket av lysten på en positiv reaksjon. F.eks hvis du trener for å bli slankere rundt midjen. Negativ motivasjon er det motsatte, og dreier seg om motivasjonen som er forårsaket av redselen for en negativ reaksjon. F.eks redselen for å få appelsinhud på lårene får deg til å trene mye lår. Her er det viktig at du finner ut hva du vil, eller hva du ikke vil!

Men det kan hende du ligger langt unna dette, at du sliter med å få deg ned på trenings-studioet. Da vil jeg anbefalle deg noen små, veldig enkle ting.

 

  • Smør deg inn med selvbruning/ta sol
  • Lakk neglene
  • Shave hele kroppen
  • Ha spa hjemme
  • Dra til frisøren
  • FRESH DEG OPP!
 


Brunfargen får deg til å føle deg bedre, slankere og det gir deg motivasjon til å ta det videre. Min erfaring er ihvertfall at de dagene jeg føler meg sliten, stygg og lat er det vanskeligere å dra skinka ned på mølla. Men hvis jeg ser brune lange ben, et smil og en positiv holdning i speilet er det enklerer å gjøre det!

TRENING TAR DEG EN TIME AV DAGEN, du hadde ikke gjort annet enn å ligge på sofaen uansett! Ja, det er kjempetungt noen ganger, men det er kun fordi du sitter på sofaen å tenker dumme tanker. I det du kommer deg ut døre er det mye bedre!

Hver søndag burde du sette deg ned å skrive en ukeplan med planlagt trening, der du skriver i detalj hva du skal gjøre.

EKS:

Mandag : Sykkel 2 klokken 1800-1900 + halvtime styke MAGE
Onsdag: Sykkel Intervall Klokken 1900-2000+ kvarter ROMPE
Lørdag : Løpe på mølla, og styke Klokken 1200-1300

Den største fallgruven som alt for mange detter ned i er det at man skal starte å trene så himla mye med en gang. Man har ikke trent på et år, og skal legge inn slaget og begynner å trene 6 ganger i uken.
Det eneste du kan være sikker på er at du neste mandag tar deg en fri uke, som fortsetter i null trening.
Start med 2 treninger hvis du ikke er vandt til å trene, og helst på sal-timer/sykkeltimer som har et bestemt klokkeslett du må rekke!


Noen andre gode tips:
  • Spis aldri middag etter klokken 5(en brødskive på jobben kan være middag en gang i ny og ne)
  • Lag en liste med 10 gode grunnet til å trene mer/spise mindre/etc.(Det du trenger motivasjon til å klare) Denne ser du på hver gang du tviler
  • Spis middag 2 timer før trening, selvom dette er halv 4. Når du kommer hjem fra trening tar du deg et eple. (dette varierer jo selvfølgerlig på hva en er vandt til å spise, men man har ikke vondt av å gå litt sulten. Det er faktisk litt deilig



Matoppskrifter til middag eller lunsj? http://www.greteroede.no/oppskrifter/
Her står det også hvor mange kcal du inntar, og om du er flink i matveien er det lettere å være flink til treningen!




Keep up the good spirit people :)

Motivatoren


 

6 kommentarer

Ønsker deg en fin dag ^^ Stå på med bra bloggng! :D

Kathleen

05.jul.2010 kl.12:48

Hei!

Jeg har startet ny blogg & nettbutikk, og kjører derfor på med konkurranse!

Sjekk bloggen!

God sommer :)

Christian Kiichi

05.jul.2010 kl.13:57

Likte bloggen din :D God sommer btw! Håper du Kommenter tilbake :)

Ida

05.jul.2010 kl.15:20

fin blogg :) si hva du syntes om min ?

Elisabeth Isabelle

05.jul.2010 kl.17:28

Ta sol, lakk neglene, ha spa hjemme, check! :D

life of nikky

06.jul.2010 kl.10:04

likte det første bilde :D

Skriv en ny kommentar

Motivasjon

Motivasjon

21, Oslo

Jeg er en jente på 21 år som studerer motivasjon, med denne bloggen ønsker jeg å motivere andre og meg selv til å nå mål som er satt. Jeg kommer til å fortelle litt om hva motivasjon er i fagspråket, dra inn egne erfaringer av hva som fører til motivasjon, samt dra inn DERES erfaringer. motivatoren.mail@gmail.com

Kategorier

Arkiv

hits