Tilbake til hverdagen...



Veldig mange av oss har gått noen kilo opp i sommer så nå er det på tide å endre dårige vaner og komme tilbake dit vi var før sommeren startet... om ikke enda lenger ned?



Fokuser på hva du spiser, ikke hva du skal ungå. Et tips er å hver dag skrive ned alt du spiser i detalj. Da er det vanskeligere å ta seg en sjokolade eller noe godt.
Men vær tålmodig, for Kroppen klarer ikke å kvitte seg med mer enn 2 kilo fett i uken. En langsom vektreduksjon gir best resultat. 

Fokuser på deg selv, ikke hva maten inneholder. Du må bli innteresert i din egen kropp, og finne ut hvordan du vil se ut. Da er det enklerer å arbeide mot mål. Sett deg et mål når det gjelder vekt eller cm rundt liv, for så å måle på en bestemt dag i uken.




Høy forbrenning er et suverent pluss, da kroppen vil fortsette å forbrenne fett lenge etter din treningsøkt selvom du ligger å slapper av. Derfor vil jeg komme med noen tips til å øke forbrenningen:

1. Sykling:
Sykling er en glimrende aerobisk trening som forbrenner rikelig med fett. Om du ikke trener utendørs i frisk luft, finnes det både spinning, ergometersykler og ruller du kan montere på bakhjulet på sykkelen din. 

2.Gåturer
Gåturer gjør at du kan holde på i flere timer, med et bra kaloriforbruk. Mange treningseksperter mener at gåing er en undervurdert form for trening. Gåing har i tillegg store variasjonsmuligheter, frisk luft og naturopplevelser. 

3. Spis sterk mat
Dette gjør at kroppstemperaturen øker, og du brenner flere kalorier. Både chillipepper, cayennepepper og tabascosaus får fatt på forbrenningen, samtidig som de inneholder lite kalorier og piffer opp måltidet. 

4. Spis grønnsaker
Ulike grønnsaker som for eksempel brokkoli, kål, spinat og løk har lavt kaloriinnhold, samtidig som de inneholder mye fiber. 

6. KOFFEIN
UNDERVURDERT: En skikkelig gåtur er bra trening!
Et par kopper med kruttsterk kaffe før kardiotrening virker oppkvikkende, og øker forbrenningen. 

7. Fett
Kroppen trenger fett for å fungere optimalt, også for å forbrenne fett. De to essensielle fettsyrene er Omega 3 og 6. Kroppen produserer ikke disse selv, og de må derfor tilføres via maten. Omega 3 finner du i for eksempel fisk og linfrø. 

8. trening før frokost
Har man mulighet til en times rask gange før frokost, øker man sjansene for en raskere forbrenning. 

9. Drikk vann
Det anbefales å drikke mellom en til to liter kaldt vann hver dag.

10. Spis sakte
Spis langsomt. Det tar opptil 20 minutter før hjernen forstår at magen er full. Stapper du i deg for mye og for fort blir du stappmett.

 

Motivatoren <3 

Én kommentar

Kamilla

05.aug.2010 kl.23:57

Dette er virkelig en motiverende blogg! Fortsett sånn :) Jeg setter virkelig pris på løftene dette gir min egen motivasjon!

Skriv en ny kommentar

Motivasjon

Motivasjon

21, Oslo

Jeg er en jente på 21 år som studerer motivasjon, med denne bloggen ønsker jeg å motivere andre og meg selv til å nå mål som er satt. Jeg kommer til å fortelle litt om hva motivasjon er i fagspråket, dra inn egne erfaringer av hva som fører til motivasjon, samt dra inn DERES erfaringer. motivatoren.mail@gmail.com

Kategorier

Arkiv

hits